Home/verkoopdoelstelling tips

Verkoopdoelstelling vaststellen door de salesmanager samen met zijn of haar verkoopteam. Wij geven zowel adviezen op de zachte competenties als op de KPI’s, waartoe een goed CRM systeem dient te worden ingericht.

Klantwaarde van prospects en klanten verhogen

2020-10-24T13:11:16+02:0030 april 2020|verkoopdoelstelling tips|

klantwaarde verhogen en de betekenis van de klantwaarde KPI zijn zowel voor farming als new business hunting van cruciaal belang. Wat is de waarde van de klant tot op heden voor de organisatie. Wat is de waarde van deze potentiële klant voor de toekomst van het bedrijf? Een belangrijke KPI en kwalificatie instrument voor new business verkopers.

Reacties uitgeschakeld voor Klantwaarde van prospects en klanten verhogen

Potentiële klanten vinden en benaderen

2020-09-12T15:22:32+02:0022 april 2020|verkoopdoelstelling tips|

Potentiële klanten vinden en benaderen door strategische marketing en doelgroep inlezen in een CRM systeem. Een lijst met bedrijven voor marketing activiteiten en een bedrijven lijst voor verkopers. Hiermee staan ze continue in de startblokken om new business acquisitie te plegen

Reacties uitgeschakeld voor Potentiële klanten vinden en benaderen

Omzet verhogen en meer omzet doelstelling

2020-09-12T15:23:00+02:0022 april 2020|verkoopdoelstelling tips|

omzet verhogen en meer omzet zijn verkoopdoelstellingen. Er zijn een aantal mogelijkheden. Meet omzet bij bestaande klanten door cross selling. Meer omzet door propositie ontwikkeling. New business account managers aannemen en of trainen op de gunfactor. Hierdoor stijgen de conversies

Reacties uitgeschakeld voor Omzet verhogen en meer omzet doelstelling

Leadgeneratie B2B voor de verkoopafdeling

2020-09-12T15:23:16+02:0022 april 2020|verkoopdoelstelling tips|

Leadgeneratie is belangrijk om nieuwe klanten te werven of aan te trekken. Het kiezen van de juiste marketing instrumenten hangt af van de aard van het bedrijf, de volwassenheid van de verkooporganisatie en de bereikbaarheid van de verticale of horizontale doelgroep. In B2B omgeving is het belangrijk en mogelijk om het marketing budget goed te besteden.

Reacties uitgeschakeld voor Leadgeneratie B2B voor de verkoopafdeling

Propositie Ontwikkeling en volwassenheid

2020-09-12T15:24:37+02:0021 februari 2020|verkoopdoelstelling tips|

Commerciële directies dienen strategisch 3 tot 5 jaar vooruit te kijken naar het eerst volgende volwassenheid niveau van de verkooporganisatie. En onderwijl op de korte tot middellange termijn het huidige niveau verder te optimaliseren. Hiermee kan de verkooporganisatie 1 tot 3 jaar productiever en effectiever werken. Naast processen en IT systemen dienen medewerkers ook steeds meer zich in te leven en samen te werken met de klant. Kan iedereen dat nu?

Reacties uitgeschakeld voor Propositie Ontwikkeling en volwassenheid

Meer klanten werven hoe dan?

2020-09-12T15:24:38+02:0018 november 2019|verkoopdoelstelling tips|

Meer klanten werven is een doelstelling waar onderliggende vragen aan ten grondslag liggen. Hoe is de klantenbinding? Is er bij bestaande klanten potentieel? Wordt de new business verkoopdoelstelling gehaald? Laat de buitendienst met nieuwe ogen kijken. Verhoog hun bewustzijn zodat de verkopers de mogelijkheden bij klanten en prospects zien, kwalificeren en scoren. Met die gunfactor!

Reacties uitgeschakeld voor Meer klanten werven hoe dan?

CRM Systeem of die gunfactor?

2020-09-12T15:24:59+02:0022 juli 2019|verkoopdoelstelling tips|

CRM systemen ondersteunen funnel management. Off line betekent dit een database met suspects, prospects en klant contact momenten. Offline betekent dit een serie van producten om de omzet te verhogen. De online en offline systemen worden steeds vaker geïntegreerd met tools. Uiteindelijk moet de propositie en de gunfactor voor verkoopresultaat zorgen

Reacties uitgeschakeld voor CRM Systeem of die gunfactor?

Klanten werven met een magneet?

2020-09-12T15:24:59+02:0016 juli 2019|verkoopdoelstelling tips|

Klanten werven in verbinding met het magnetische veld van de planeet zorgt voor een magnetische kracht om de juiste suspects en prospects aan te trekken. De verbinding en verankering met dit energieveld is cruciaal voor de gunfactor.

Reacties uitgeschakeld voor Klanten werven met een magneet?
Go to Top