Gun Factor Introductie

Gun factor wat is het? Is er een synoniem voor de gunfactor? De X Factor. Hoe verhoogt dat de gun factor? Wat zijn gun-factor tips? Wat kost het een bedrijf als een verkoper of een hele verkoopafdeling een lage gun-factor heeft? Allemaal veel gestelde vragen. De noodzaak van de gun factor , de urgentie van de gun-factor , onze  benadering van het verhogen van de gun-factor en een synoniem voor gunfactor : oprecht en oprecht. We beantwoorden ook de vijf interne verkoopkrachten die de gun-factor, onze ideale klant en de kosten van een lage gunfactor bepalen. Ook passeert het Oprichter profiel de revue.

De gunfactor gaat over karaktereigenschappen van de verkoper die ervoor zorgen dat hij of zij sympathiek overkomt. Uit onderzoek is gebleken dat 80% van de het scoren van de opdracht afhankelijk is van die hoge gun-factor.

We gaan graag de uitdaging aan om de gunfactor exponentieel te verhogen. Waarom we dit doen, op welke “out of the box” manier en wat onze propositie is, lees je in de bovenstaande links. De accountmanagers en de salesmanagers ontwikkelen zich van ik-georiënteerd naar wij-georiënteerd. Ze komen tot de kern van hun ware zelf. Hierdoor hoeft klantgericht gedrag niet meer via rollenspellen aangeleerd te worden. En daarnaast hoeven emoties zoals gehechtheid, dominantie en arrogantie niet meer gecamoufleerd worden. De gun-factor blijft immers laag door niet echt en niet oprecht gedrag. Bovendien lekt er energie weg waardoor er minder persoonlijke uitstraling is. 

Dit heeft een speciaal effect voor New Business. De commerciële organisatie kijkt met nieuwe ogen en met innerlijke krachten naar potentiële klanten en ziet nog veel meer mogelijkheden. En kan deze door de hoge gun-factor ook met minder inspanning en meer ontspannen verzilveren. 

salestrainingen

Gunfactor Verkooptraining

Onze aanpak verandert het landschap volledig op het gebied van verkooptraining. Minder nadruk op verkoopvaardigheden en meer nadruk op de gunfactor. De 5 innerlijke verkoopkrachten in onderstaande figuur vormen tezamen die hoge gun factor. Dit is onze gunfactor definitie. 

Gunfactor Verkooptraining Header Groot

Welke verandering zien we voor het bedrijf ?

Gunfactor Sales Training biedt de kennis en ervaring om bedrijven te ondersteunen bij het transformeren van de salesafdeling. Het is als het ware een verschuiving van binnenuit, resulterend in een oprecht en oprecht inlevingsvermogen bij klanten. Minder op overtuiging en meer op verbinden!

Bovendien zien verkopers met nieuwe ogen en innerlijke krachten meer nieuwe zakelijke kansen, ondanks het feit dat de vraag van de klant nog steeds onbewust is en de propositie niet is uitgekristalliseerd. Het kwalificatie vermogen is veel sterker. Hun waarneming, afstemvermogen en empathie zijn krachtiger.

 

salestrainingen

 

meer klanten werven

Discovering new customers with new light!

The real voyage of discovery consists not in seeking new lands but in seeing with new eyes. Marcel Proust

Dezelfde account managers met lage conversie ratio’s steeds naar nieuwe suspects sturen is dus niet effectief. 

Hoe brengen we deze verandering op gang?

We bieden een  gunfactor Boost Sales Training Programma welke eenvoudig, zeer effectief en van binnenuit werkt. Wil je de transformatieslag naar een goed kwalificerende en succesvolle empathische verkoopafdeling vandaag al in gang zetten? Zonder het vervangen van medewerkers tegen hoge kosten en een aderlating qua expertise?

Het doel is om een verfijnd zakelijk instinct te ontwikkelen om uiteindelijk de juiste suspects en prospects te kwalificeren. En ook om met een magnetische kracht via het netwerk van klanten en prospects nog meer suspects aan te trekken. Dit verhoogt exponentieel de conversieratio’s van suspect naar prospect naar klant en naar ambassadeur. Meer omzet met minder inspanning en voor de organisatie tegen lagere kosten. De metamorfose van verkopers tot echte en oprechte topverkopers! Met die hoge gun factor!

verkooporganisatie volwassenheid

verkooporganisatie volwassenheid model

De verkooporganisatie kan worden beschreven in een volwassenheid model. We ondersteunen bedrijven bij hun groei telkens naar een hoger niveau. De verkoopstijl verandert met deze groei. Ook de benodigde samenwerking met de klant. Dit vraagt ook om een verschuiving van ik-gericht naar wij-gericht. We leren verkopers om met nieuwe ogen naar hun zakelijke relaties te kijken. Hier wordt meer opgemerkt.

Samenvattend zijn oplossingen voor adviserende verkoop, strategische verkoop en verkoop ook bedoeld om te groeien in volwassenheidsniveau. Deze trainingen zijn echter gebaseerd op een rationeel proces. En ook hierin zijn de verkooptrucs nog gecamoufleerd. Ook de nieuwe generatie beslissers doorziet deze meteen. Samen met ons trainingsprogramma zal deze aanpak voor niveau 2 proactief, 3 klantgericht, 4 strategisch en 5 vervlochten  enorm in kracht toenemen. Voor meer uitleg zie onderstaand figuur.

Volwassenheid Verkooporganisatie

verkooporganisatie volwassenheid niveaus

 

opleiding tot verwerving van wapenfactoren

Verkooptrainer & coach Hans Kuijs – foto Heidi Borgart

salestrainingen