Sales Training aanbod voor complexe producten in een B2B markt

Sales Training aanbodVerkooptraining moet heel persoonlijk zijn. Het moet worden ontworpen rond de specifieke behoeften van jouw team. Daarom moet er voorafgaand een evaluatie (assessment) van jouw team aan zowel de verkoop als de marketing kant uitgevoerd worden. Doel hiervan is vaststellen welke training geschikt is en de grootste impact heeft op de omzetgroei en ook die winstgroei.

Ik vind dat verkooptrainingen vaak te vroeg worden gegeven aan verkoopteams met een niet na te komen belofte van een sterke impact op het realiseren van omzetdoelstellingen. Stel jezelf een paar vragen voordat je een trainingsoplossing kiest: 1. Op welk volwassenheid niveau zit de verkooporganisatie? 2. Heb je een gedocumenteerd verkoopproces voor het farmer team? 3. Heb je een gedocumenteerd verkoopraces voor jouw hunter team voor het bestaande niveau of het eerstvolgende niveau? 4. Weet je waarom het bedrijf er is, hoe ze een unieke aanvliegroute heeft en welke producten en diensten daarvan uit zich continue al jarenlang ontvouwen? 5. Is marketing klaar met doelgroep bepaling, CRM-systeem en het lead generatie proces? 5. Wordt de account-evaluatie volgens een vastomlijnd proces uitgevoerd? 6. Zijn alle new business accounts en bestaande klanten toegewezen aan alle accountmanagers? 7. Hoeveel bestaande klanten verdwijnen gemiddeld per jaar. 8.Hoeveel nieuwe klanten komen er per jaar gemiddeld bij.

salestrainingen

Vaak wordt er online ingeschreven op een reguliere sales training zonder die voorafgaande evaluatie en het beantwoorden van bovengenoemde vragen. Op die websites zie je vaak dat er salestrainingen verkocht worden met de prijs erbij en een knop om direct een optie voor deelname vast te leggen. Redenerend vanuit de angst van de schaarste.

Deze aanvliegroute kiezen wij niet voor onze opdrachtgevers. Het komt over als “dozen schuiven”. Dit is nou juist die hard selling aanpak welke wij zowel offline als online niet voorstaan. En de deelnemers van onze salestrainingen juist hierop weg proberen te houden. Wij kiezen voor die gunfactor. De sales training aanbod pagina bestaat uiteraard wel. Deze is gekoppeld aan ons online ERP- CRM-systeem. We verwijzen daar op het juiste moment naar. Het “Practise what you preach” principe houden we hoog in het vaandel.

Soft skill sales training aanbod en persoonlijke ontwikkeling

Sales Training aanbod

Soft skills zijn zeer belangrijk bij complexe sales trajecten en worden qua training meestal helemaal over het hoofd gezien. Wij bieden juist wel die sales trainingen om de innerlijke verkoopkrachten te ontwikkelen. Deze 5 krachten vormen tezamen de gunfactor. De noodzaak voor deze soft skills neemt allereerst toe naarmate het volwassenheid niveau van de verkooporganisatie stijgt. Immers de mate van samenwerking met cliënten wordt steeds krachtiger. Ook de orderwaarde, meer jaren contractwaarde, de contractduur en de integratie van bedrijfsprocessen door de integratie van IT-systemen nemen hiermee toe. Ten tweede omdat de nieuwe generatie bewuste beslissers steeds meer besluiten neemt op gevoel. Ze doorzien verkooptechnieken direct en hebben daar een aversie tegen op de buitenkant gerichte verkopers. Aangeleerd klantgericht gedrag – tot in den treure getraind in rollenspellen – daar prikt de nieuwe generatie bewuste beslissers direct doorheen.

salestrainingen

Dit vraagt om een accountmanager met innerlijke verkoopkrachten en veel minder een verkoper welke acteert op overtuigingskracht en uiterlijkheden. De onderstaande 5 verkooptrainingen bouwen die benodigde gunfactor op. Kik op de onderstaande links voor meer informatie.

Het integreren van de 5 innerlijke verkoopkrachten binnen de sales professie

We zetten de gunfactor verder kracht bij door de 5 onderstaande salestrainingen aan te bieden. Doordat de accountmanager is ontwikkeld van Ik-gericht naar wij-gericht dient hij of zij te wennen aan de kracht van het gevoel na de gunfactor trainingen. Elk van de onderstaande communicatie sales trainingen ondersteund op een ander gebied verder die sales professie.

Natuurlijk moet je ook zorgen voor de ontwikkeling van andere verkoop vaardigheden en competenties zoals onderhandelingsvaardigheden, goed luisteren, prospecting, etikette, enz. Sommige MBA-cursussen zijn ook nuttig, zoals een business case opstellen en marketing. Wij hebben met deze 10 gunfactor trainingen naar ons inziens Salestraining 3.0 goed in de markt gezet. Wil je meer weten van ons sales training aanbod bel dan 023-7852710 en 1 van onze adviseurs staat u graag te woord.