Presenteren met Impact SalestrainingProbleem

Voor presenteren is meer nodig dan de competentie verbale communicatie. Presenteren is het geven van een commerciële presentatie aan de DMU (decision making unit) of aan een groep prospects op een webinar of seminar. Door de grotere groep wordt er meer verwacht van een accountmanager in zo een situatie. Meer toehoorders zorgen altijd voor een grote spanning en dit kan een verlammende druk veroorzaken. En hoe verbind je met alle aanwezigen? Hoe reageer je procesmatig op laatkomers en personen welke eerder vertrekken? Hoe manage je de verwachtingen van de aanwezigen? Hoe pas je jouw presentatie flexibel aan om voor toehoorders een belang of verzoek te behartigen?

salestrainingen

 

 

Oplossing qua verbinden in ontspanning en keuze presentatie vorm

Het probleem bij een presentatie is niet de inhoud. Het gaat niet om wat je verteld. Het gaat erom hoe je de informatie overbrengt en bovendien hoe je zorgdraagt voor interactiviteit met het publiek. Via een ouderwetse flipover en 3 kleurenstiften blijf je via jouw 2 handen wel in verbinding met jouw hartcentrum. Het publiek blijft hierdoor aandachtiger luisteren ten opzichte van een PowerPointpresentatie. Jouw boodschap komt met een veel grotere impact in hun hartcentrum binnen. Zodra je deze keuze maakt, dien je dit ook professioneel te leren.

Jouw kracht inzetten bij die presentatie en volgorde

Deze training borduurt verder op de salestrainingen Inlevingsvermogen en zakelijk instinct. Wij leren je hoe je in perfecte verbinding komt met het grotere publiek en die aanwezigheid en de vele starende ogen niet als druk ervaart. Ondanks dit straal je rust uit en presenteer je vanuit die innerlijke rust vanuit jouw hartcentrum. Om vanuit jouw hartcentrum nog meer impact te krijgen is het ook belangrijk dat je eerst vertelt waar jouw bedrijf in geloofd, hoe het bedrijf opereert en pas als allerlaatste de producten en of diensten met de belangrijkste unieke verkoopargumenten (USP’s).

salestrainingen

 

 

Resultaat van de salestraining

Je hebt geleerd weg te blijven van een PowerPointpresentatie omdat deze niet de voor de gunfactor benodigde hartverbinding legt. Je weet ook je professioneel flipover presentaties geeft en ook deze elektronisch nastuurt. Je weet hoe je contact maakt met het publiek en hoe je deze betrokken houdt. Het belang van de toehoorders staat centraal en niet jouw boodschap of sales pitch. Je maakt iedereen belangrijk behalve jouzelf! Ook presenteer je niet direct de producten met usp’s maar vertel je eerst meer over het DNA van het bedrijf en op welke manier al jarenlang vanuit die filosofie zich producten met bepaalde kenmerken zich ontvouwen.

Deelname
Voorafgaande aan deze training dienen eerst de salestrainingen voor persoonlijke ontwikkeling gevolgd te worden Inlevingsvermogen en Zakelijk Instinct.

Salestrainer

Hans is een succesvolle ICT-new business developer. Tegelijkertijd auteur en spirituele leraar actief in meerdere Europese landen in Europa. De 5 trainingen voor persoonlijke ontwikkeling heeft hij aan meer dan 500 personen gegeven. Hij ging door vele traumatische ervaringen in zijn vroege kindertijd en leefde vele jaren in patronen welke hij niet bewust was. Hij volgde trainingen bij de beste leraren in de wereld op het gebied van Yoga, Heilige Geometrie, Boeddhisme en de Kabbalah. Ook ontdekte hij dat hij in de new business sales met veel minder inspanning al heel snel succes had. Hoe kwam dat? Die sleutels voor succes wil hij jouw sales team aanreiken. Het zijn innerlijke sleutels welke de gunfactor bepalen