Gunfactor vergroten urgentie

Waarom nu Gunfactor Vergroten? Eerder bespraken wij het bedrijf Gunfactor Verkoop Training, de Gunfactor verhogen noodzaak. Hierna bespreken we de gunfactor verhogen aanpak , een gunfactor synoniem en ook de 5 innerlijke gunfactor verkoopkrachten welke samen de essentie weergeven. Ook onze ideale klant en de kosten van een lage gunfactor passeert de revue. Ook op ons blog kan je meer lezen over de gunfactor.

gunfactor vergroten
gunfactor vergroten

De nieuwe generatie beslissers beïnvloed nu zeer krachtig het collectief

Wij geloven en zien de onderbouwing door feiten dat er een grote verschuiving in de maatschappij aan de gang is. Biologische eten, klimaatwensen, vegetarisch eten, minder vlees, minder medicijnen, stikstof, gezonde levensstijl en minder werken en meer vrijetijdsbesteding zijn trends welke niet meer te stoppen zijn.

De jongere generatie is de bron van deze verschuiving qua landschap. Voor deze jongere generatie is gunfactor vergroten nodig. Deze kleine groep beïnvloed momenteel een veel grotere groep van de bevolking. En het gaat in zeer rap tempo. Het gedachtengoed springt vanzelf van persoon naar persoon als een sneeuwbal effect.

De gunfactor vergroten is belangrijk en in economische crisis nog belangrijker

De gunfactor verhogen is altijd al belangrijk geweest. Aan de gunfactor wordt een percentage van 80% toegewezen om bepalend te zijn voor het verkrijgen van de opdracht. Tijdens een recessie wordt de concurrentiestrijd nog heftiger.

Met een krachtigere verkoopafdeling kan een bedrijf ook in die periode juist het verschil maken. De algemene verwachting is dat er een nieuwe recessie in aantocht is. Bereidt de verkoopafdeling hiermee op tijd voor!

De sense of urgency van gunfactor vergroten is ook gekoppeld aan organisatiegroei

De verkooporganisatie volwassenheid groeit gemiddeld met goede sturing vanuit het management  normaliter elke drie jaar naar een volgend volwassenheid niveau. De door ons zelf geduide niveaus zijn:

  • Op niveau 1:  ad hoc, reactief, gesloten en niet aangehaakt
  • Bij niveau 2: proactief, transparanter en afdeling deels aangehaakt
  • Op niveau 3: klantgericht, empathisch en in organisatie aangehaakt.
  • Op niveau 4: strategisch, delen projecten kalender door klant en account team per klant.
  • Bij niveau 5: vervlochten  processen en IT-systeem integratie met klant(en).
Volwassenheid Verkooporganisatie
5 verkooporganisatie volwassenheid niveaus

De Gunfactor vergroten noodzaak neemt steeds verder toe. Met een krachtigere verkoopafdeling kan de groeitijd per niveau gereduceerd worden tot +/- 1,5 jaar. De zwakste schakel houdt die groei tegen. Meestal is dit de verkoopafdeling zelf. De organisatieomvang, de branche en of een bedrijf zelf produceert of een vertegenwoordiging is van een producent spelen uiteraard ook een rol.

Het verkoopteam van bedrijf de 5 innerlijke verkoopkrachten aanleren vergroot de gunfactor.

Gunfactor Verkoop Training Header groot
De vijf innerlijke gunfactor krachten

Dit zijn de drie redenen om gunfactor vergroten nu in te zetten!

Deel met jouw social netwerk onze Gunfactor Boosters

 Gunfactor verhogen en hierdoor meer new businesss mogelijkheden zien bij zowel nieuwe als bestaande klanten. En bovendien met de 5 innerlijke verkoopkrachten met minder inspanning meer omzet realiseren.