CRM Systeem of die gunfactor?

CRM Systeem

Verkoopdoelstelling » Verkoop doelstelling » CRM Systeem

CRM systemen beloven de verkoopresultaten te verbeteren. En dit is ook waardoor een crm systeem de productiviteit van zowel de marketing als verkoopafdeling verhoogt. Bovendien leggen ze gegevens vast over de contact momenten met suspects, prospects en klanten. In beginsel ondersteunt een crm-systeem het funnel management.

crm systemen ondersteunen het tunnel management
CRM systeem ondersteunt Funnel Management

CRM staat dan ook voor customer relationship management. Vrij vertaald klanten relatie management. Het is een database welke al dan niet lokaal op een server of in de cloud werkt. Voor ITers zitten er grote risico’s aan voor hun carrière. Het implementeren gaat vaak mis.

CRM systeem voor online kanaal

De laatste jaren zijn er CRM systemen voortgekomen uit de online marketing. Deze leggen de email gegevens vast van suspects of prospects. Deze komen binnen via websites en apps al dan niet op de smart phone. Vervolgens kan er een serie van gerichte emails verstuurd worden met tijdsintervallen.

In deze context bieden online bedrijven funnels aan met steeds duurdere producten. Ook dit wordt gedefinieerd als funnel management. Dit vormt de kern van een online crm-systeem. Koop je 1 product en ligt deze in jouw winkelwagen dan op het laatste moment komt er nog een aanvullend product tegen een korting. Voor al deze stappen qua interesses kan je als online marketeer tags toevoegen, zodat je weet waar de prospect zich bevind in het koop proces van de funnel.

CRM systemen voor offline en online kanalen

Pas zeer recent zie je CRM systemen ontstaan welke de combinatie goed aankunnen. Hoewel de meeste bedrijven kiezen voor het combineren van de beste op offline en online gebied via integratie tools welke beschikbaar zijn.

crm systeem componenten
CRM systeem componenten

Effectiviteit van systemen tegenover de gunfactor

Vanuit sales management zal er alles aan gedaan worden om via het inrichten van bedrijfsprocessen zowel de offline als online kanalen te optimaliseren. Een goed klantenbestand en informatie systeem is dan onontbeerlijk. En deze waar nodig ook te integreren.

Koude acquisitie in combinatie met een goed informatie systeem is onontbeerlijk om de acquisitie conversie rate te verhogen.

Uiteindelijk komt het ook aan op de propositie van het bedrijf en jouw gunfactor. Dus het gaat hier niet om of maar om en qua vraagstelling.

Deze gunfactor kan je verhogen met ons Gunfactor Boost Programma. Bovendien is een magnetische kracht handig om zelf prospects aan te trekken uit jouw netwerk. De mond op mond reclame naast dat contact personen jou de weg wijzen binnen en buiten de organisatie. Een extra antenne om van de prospects meer klanten te maken is dat ook handig naast een goed crm systeem?

Deel met jouw social netwerk onze Gunfactor Boosters

Ontwikkel 5 innerlijke verkoopkrachten. Boost jouw gunfactor​!

Aarzel niet langer om 5  innerlijke verkoopkrachten te ontwikkelen om die top verkoper te zijn vanaf morgen! Uitleg en 5 tips in je inbox

Wij erkennen jouw privacy