Home » Acquisitie » Acquisitie wat is dat precies?

Verkooptrainingen: welke zijn interessant?

Het personeel een training voorschotelen is leerzaam, maar kost wel geld. Zomaar voor de lol een cursus laten volgen is niet verstandig. Het heeft geen of weinig toegevoegde waarde voor het bedrijf. Het kost het bedrijf zelfs geld terwijl het niets opbrengt én het personeel heeft ook wel iets beters te doen. Welke verkooptrainingen zijn wel belangrijk? Kijk eens op salestrainingen vergelijken.

Salestrainingen

Salestrainingen zijn er in overvloed, maar voordat men besluit een bepaalde training door je werknemers te laten volgen, is het verstandig om goed na te gaan of een dergelijke training wel van belang is binnen jouw bedrijf. Het ene bedrijf is immers de andere niet. Maar nog veel mooier is het als de training volledig wordt toegespitst op jouw situatie. Bij gunfactor.nl worden de trainingsprogramma’s aangepast aan de organisatie en ook aan de deelnemers. Zo wordt het nog effectiever.

salestrainingen

We voeren hiertoe een verkoop & marketing organisatievolwassenheid assessment uit en voor iedere commerciële medewerker een verkoopcompetentie assessment. Deze laatste analyseert maar liefst 50 competenties. Hierbij hebben de 16 zachte competenties wat ons betreft de hoogste prioriteit. Maar welk type training heb je dan vervolgens nodig? Hieronder een greep uit het aanbod van trainingen of daarop aansluitende sales coaching trajecten.

Ouderwets Presenteren met impact

Je hebt een mooi product of dienst om te verkopen, maar zonder een pakkende presentatie komt dit prachtige product niet goed uit de verf. Jammer, want zo loop je veel deals mis. Ouderwets Presenteren met impact is dan ook een training die zeer waardevol is.

Effectief netwerken

Netwerken: je kan simpelweg niet zonder. Maar hoe doe je dit effectief? Hoeveel geld en tijd stop je hierin? Welke manieren zijn het meest succesvol? Laat je personeel (of jij zelf natuurlijk) effectief netwerken en de potentiele klanten weten je vanzelf te vinden! Dit gaat nog beter na het deelnemen aan onze soft skill gunfactor salestrainingen. Krachtig Inlevingsvermogen, Krachtig Zakelijk Instinct en Nieuwe Klanten Aantrekken.

salestrainingen

Klant acquisitie

acquisitie wat is dat precies

acquisitie wat is dat precies

Klanten werven, nieuwe opdrachten binnenhalen. Een acquisitietraining is het toverwoord om het personeel te inspireren in hun werkwijze. Vaak zijn het de marketingafdeling en de verkoopafdeling die hierin gezamenlijk een grote rol samen dienen te spelen. Effectief communiceren is hierbij van belang, leads genereren en de verkoopvaardigheden vergroten. We bieden hiertoe de communicatietrainingen Verbale – en Non Verbale Communicatie en Schriftelijke Communicatie. Daarnaast is telefonische acquisitie weer een vak apart en vaak worden hier dan ook aparte trainingen op maat voor gegeven. In New Business Excelleren kan ook interessant zijn. Effectief managen en samenwerken Managen is leuk, maar een vak apart. Samenwerken is hét toverwoord, maar hoe pak je dit aan? Sommige mensen weten van nature hoe ze zoiets aanpakken, anderen moeten er echt moeite voor doen. Maar ook dat is te leren! En de mooiste successen die krijg je samen voor elkaar!<

Coachen salesmanager

Een salesmanager moet niet alleen verstand hebben van sales… maar zal zijn personeel op een motiverende manier moeten kunnen coachen. Zijn manier van samenwerken met de mensen van zijn afdeling heeft heel veel invloed op het verkoopresultaat van het bedrijf. Bij Gunfactor kunnen ze de salesmanager dan ook helpen om zijn kwaliteiten op de juiste, motiverende manier in te zetten. Het coachen van de salesmanager betekent investeren in de werkwijze binnen je bedrijf, wat zijn vruchten zeker zal afwerpen. Maar eigenlijk geldt dat natuurlijk ook voor alle andere managers! Ons credo volg samen met het verkoopteam onze soft skill gunfactor verkooptrainingen, zodat je hen na afloop beter kan coachen.

Wel of niet acquisitie in crisistijd?

Dat is een vraag die we de laatste weken heel vaak krijgen. En dat is niet zo gek. Het is een bijzondere tijd. Sommige hebben al eerder een crisis meegemaakt en andere niet. Nu is deze crisis wel een bijzondere. Je voelde hem aankomen, maar dacht die gaat snel aan ons voorbij. Maar dan ineens die persconferentie. Slik! En nu? De business leek stil te vallen. We moesten van de één op de andere dag thuis werken. Alles werd uit de kast gehaald om dit te realiseren zodat BV Nederland die maandag weer door kon. Nu is er qua technologie heel veel mogelijk en is dat voor vele eenvoudig te organiseren. Maar voor medewerkers een behoorlijke omslag. Thuis alles regelen en inrichten, het gezin, de kids, noem maar op. En is het maandag 16 maart! En dan ..? En dan gaat bijna alles gewoon weer door. Natuurlijk hebben we het er over. Natuurlijk zijn we in shock. De eerste focus ligt op de reguliere business. Eerst dat maar eens onder controle krijgen.

salestrainingen

En dan verder kijken.

  • Want als we verder kijken; Wat betekent dit voor jouw sales en acquisitie van nieuwe klanten?
  • Kun je het maken om de acquisitie instrumenten weer vol in te zetten?

Laat ik allereerst beginnen met te zeggen dat het wel voor jezelf goed moet voelen om dit te doen. Wat ik daarnaast merk is dat we met elkaar een enorme veerkracht hebben en dat we door willen, maar ook moeten. De boodschap van Rutte was niet om te stoppen met werken. Wat ik merk bij de acquisitie in salesteam verband dat er een enorme verbroedering ontstaat. Iedereen wil het goede eerste contact maken en afspraken realiseren. En iedereen wil ook door. We zitten nu in een crisis, maar als het goed is komen we daaruit en is er een andere tijd na de crisis.

Let wel op de tone of voice van jouw acquisitie, die je telefonisch doet of via mail of via social. Zorg dat je aansluiting maakt in jouw communicatie, waarbij begrip en begrijpen key zijn. Ga niet als een hongerige salestijger het gesprek in. Zorg voor connectie en maak een tussenstap. Een fysieke afspraak is misschien nog te ver, maar bouw bijvoorbeeld een korte onlinepresentatie in of geef een online demo. Er zijn heel veel mogelijkheden om jouw acquisitie voort vaardig aan te pakken.

Houd de scherpte en zorg dat je de sales pijplijn gevuld houdt. Als je na de crisis begint moet je aardig wat tijd inhalen. Meer weten over deze aanpak? Op Gunfactor lees je meer over de mogelijkheden van acquisitie en over telefonische acquisitie.