Terugverdientijd en hogere conversies door verkoop training

Gunfactor » Wat is de terugverdientijd definitie voor een verkooptraining? » Verkooptraining terugverdientijd afhankelijk van type verkoop omgeving »  Terugverdientijd en hogere conversies door verkoop training

De investering in verkooptraining wordt terugverdient door een substantieel hogere omzet na het participeren in de verkoop training. De onderstaande conversies verbeteren:

  • Ten eerste de conversie van suspect naar prospect
  • Ten tweede de conversie van prospect naar klant
  • Vervolgens de conversie van klant naar ambassadeur (Fan)

Deze zijn te meten met KPI’s (Key Performance Indicators). Hiertoe dient het CRM systeem goed ingericht te worden.

De investering in de verkooptraining is de extra cash uitstroom en de verandering in de verhoogde omzet is de extra bruto cash instroom. De investering in een verkoop technische training kan uiteraard jarenlang haar vruchten afwerpen.

De terugverdientijd is voorbehoudend dat alle verkoop technische trainingen even goed zijn afhankelijk van een aantal factoren. Ten eerste de omgeving qua dynamiek van de klant, ten tweede het type product van de leverancier en als derde de gunfactor van de account manager. Deze drie aspecten behandelen we in de volgende paragrafen. Lees verder op Verkooptraining terugverdientijd afhankelijk van type verkoop omgeving.

Deel met jouw social netwerk onze Gunfactor Boosters