Home/sales training b2b tips/Sales trainingen geven

Sales trainingen geven

Home » Sales Training » Sales Trainingen geven

Sales trainingen geven verschilt per doelgroep. Sales trainingen geven verschilt per doelgroep. Hierdoor verschillen eisen aan de training ook. Zo zijn er Sales trainingen voor gevorderden en ook sales trainingen voor beginners. Ook verschillen de eisen aan een training voor verkopers met of zonder de gunfactor. Voor de ik-gerichte verkopers met die lage gunfactor bieden wij 5 gunfactor sales trainingen aan. Deze zijn gericht op een extreem snelle persoonlijke ontwikkeling om samenwerken met de klant en de interne organisatie met draagvlak en in verbinding mogelijk te maken. Voor verkopers met reeds over die hoge gunfactor en de wij-gerichtheid beschikken bieden wij 5 gunfactor communicatietrainingen aan. Het karakter van deze communicatietrainingen is zeer praktisch en gericht op jouw business.

salestrainingen

Ook verschillen de eisen aan een training afhankelijk qua samenstelling van de deelnemers. Een open sales training voor deelnemers van meer bedrijven en een maatwerk training voor deelnemers van slechts één opdrachtgever. Ook qua locatie kan de salestraining verschillen. Op kantoor van de opdrachtgever – heeft niet onze voorkeur wat ons betreft – of op een conferentieoord als dan niet in Nederland. Voordeel van dit laatste is er helemaal uit te zijn weg van de operatie. Gunfactor Consultancy geeft je een praktisch en gericht op jouw business met alle eisen aan een training en vergroot je Commerciële Slagkracht voor verkopers met een open en maatwerk gerichte Sales trainingen geven in Nederland. Daarnaast is het voor de eisen aan een training ook nog eens van belang welke afdeling binnen de commerciële organisatie getraind dient te worden. Met name deze differentiatie bespreken we hieronder verder in detail. Uiteindelijk is dit voor een opdrachtgever ook een deel van het maatwerk. Meestal willen cliënten na het primair trainen van de sales afdeling ook een aanleunende commerciële functies trainen.

Wat is het verschil in eisen aan training voor sales en telesales?

Telesales is een onderdeel van sales waar het gaat om het verkrijgen van gekwalificeerde leads via de telefoon. Het is één van de oudste manieren van marketing. Het doel van telesales is het genereren van leads. Als het marketingteam actief is met nieuwe klanten werven, is er een database van potentiele klanten met telefooncontacten nodig. De telesales-agent belt een potentiële klant en vertelt hem meer over een product in een poging hiervoor interesse te wekken. Telemarketeers hebben vaak een script dat ze volgen wanneer ze contact opnemen met potentiele klanten. Ze stellen enkele vragen om de behoefte aan het product of de dienst te peilen. Telesales is van oudsher effectief geweest. De telemarketeer moest tot voor kort volhardend en overtuigend zijn om de verkooporder daadwerkelijk te noteren. Telesales helpt de kosten te verlagen die gepaard gaan met de fysieke interactie van de salesafdeling met klanten. Telesales kan een bedrijf helpen vervolgorders op een goedkope manier binnen te halen. Telesales wordt echter ingehaald door moderne klantrelatiesoftware zoals online CRM-systemen met online verkoopfunnels.

salestrainingen

Het grootste probleem bij telesales is niet te opdringerig te zijn of te bellen tijdens ongepaste tijden. De kwaliteit van leads kan ook te wensen overlaten, vooral als de klantendatabase al lange tijd niet is bijgewerkt. In sommige dienstensectoren heeft e-mailmarketing in de loop der jaren de telesales vervangen. De eisen aan de training voor telesales liggen met name op het terrein van de gunfactor verhogen en vervolgens in verbinding de communicatie met die hogere gunfactor optimaal te benutten. Na de openingszin direct het product of de dienst verkopen wordt afgeleerd.

Wat is het verschil in eisen aan training voor verkoop en klantenservice?

Ze kunnen allebei resulteren in zowel nieuwe verkopen als herhaalde verkopen. Beide kunnen verwijzende klanten aantrekken via mond-tot-mondreclame. Maar ze hebben iets andere doelstellingen. Bij verkoop gaat het over inkomsten, commissies en een sterke bedrijfsbalans. Bij klantenservice gaat het over het voorkomen van voortdurende problemen bij de klant, het beantwoorden van gedetailleerde vragen, de begeleiding bij de invoering de, de upsells of cross selling realiseren, enthousiasme voor het product- en dienstenaanbod uitstralen en het opbouwen van een sterkere merkwaarde. Het bedrijf heeft beide functies nodig om te voorkomen dat de belofte die de klant koopt, wordt geschonden. Beiden gebruiken hetzelfde klantenbestand en hun commerciële klantvaardigheden. Geen enkel bedrijf kan lang overleven zonder dan beide effectief zijn. Voor de eisen aan een training bij deze twee afdelingen zijn er uiteraard verschillen. Zo heeft een klantenservice team een hoog incasseringsvermogen nodig om ontevreden klanten op een correcte wijze te woord te staan. De klant heeft hierbij commercieel gezien altijd gelijk. De competentie veerbaarheid staat hier centraal.

salestrainingen

Is er een verschil aan eisen aan een training voor telesales en klantenservice?

Weet je niet zeker over wat voor een contactcentrum het bedrijf beschikt? Al dan niet uitbesteed aan een extern bedrijf. Een gemakkelijke manier om het verschil te onthouden is Telesales is uitgaand en Klantenservice = Inkomend. Afgezien van het type oproep, maakt het doel van de oproep ook onderscheid tussen beide. Telesales streeft ernaar leads om te zetten in verkoop, terwijl klantenservice een meer uitgebreide rol heeft. De reikwijdte van wat klantenservice doet, varieert van het geven van informatie aan een klant over een product of bedrijf, het opnemen van bestellingen voor upselling en cross selling, het verzorgen van demo’s, het verzamelen van testimonials en het ontvangen van klachten. Bij dit laatste geldt in feite het helpen van klanten met problemen of zorgen die ze hebben met de service of het product van een bedrijf. Telesales-teams en klantenserviceteams hebben dus verschillende taken en behoeften en hebben daarom ook verschillende IT-systemen nodig. Telesales-teams houden meer van apps voor leadbeheer, terwijl de klantenservice vaker gebruikmaakt van helpdesksoftware. Er kunnen veel verschillen zijn, maar zowel de telefonische verkoop als de klantenservice zullen profiteren van de integratie van computertelefonie of CTI. Voor de eisen aan een gunfactor sales training zijn de verschillen klein. Het gaat immers om gunfactor verhogen en ligt meer in de sfeer van persoonlijke ontwikkeling. Afhankelijk van de reikwijdte van de klantenservice is voor de 5 aanvullende communicatietrainingen het verschil klein of groot. Gunfactor Consultancy geeft je een praktisch en gericht op jouw business met alle eisen aan een training en vergroot je Commerciële Slagkracht voor verkopers met een open en maatwerk gerichte Sales trainingen geven in Nederland.

Sales trainingen geven en de eisen aan een training

Voor verkopers op de sales, telesales of customer service afdeling zijn de eisen aan een training met commerciële doelstellingen dus verschillend. Hiertoe ontvangen wij bij voorkeur een consultancy opdracht om een assessment te doen van elke commerciële medewerker in de drie bedrijfsfuncties. Sales trainingen geven aan deze 3 afdelingen verschilt wel qua onze 5 gunfactor communicatietrainingen. Hier is dus sprake van maatwerk. En nauwelijks voor de 5 gunfactor verhogen salestrainingen. Dit pakket aan 10 sales trainingen geven vergroot je commerciële slagkracht. Bovendien maakt dit het veel gevarieerder en uitdagender tijdens sales trainingen geven.
2020-10-26T13:47:31+01:0013 september 2020|sales training b2b tips|0 Reacties

Geef een reactie

Sales trainingen geven

Onze eerste 5 basis gunfactor sales trainingen zijn trainingen voor verkopers gericht op een transformatie van ik-gericht naar wij-gericht. Sales trainingen geven impliceert allereerst als trainer deze 5 gunfactor trainingen zelf daadwerkelijk bijwonen. Deze 5 tweedaagse trainingen veranderen de deelnemer en maken deze een deel van het geheel. Wij willen namelijk dat onze trainers zich thuis voelen en als 1 geheel aanvoelen en ook daadwerkelijk echt en oprecht zijn qua hun drijfveren. Grote voordelen zijn een inherent aanwezig vertrouwen en nog belangrijker binnen de samenwerking exponentieel sneller van begrip zijn.

De tweede set van 5 gunfactor sales trainingen is gericht op het toepassen van de hogere gunfactor om de conversies een boost te geven. Hier gaat het om op de innerlijke leiding te vertrouwen en extreem klantgericht van binnenuit en echt en oprecht te opereren. We bieden masterclasses gericht op het verbeteren van de communicatievaardigheden: “presenteren in verkoop”, “schriftelijke communicatie”, “non-verbale en verbale communicatie”, “saleskit productie” en “in new business excelleren”. Op deze pagina tref je over deze trainingen meer informatie aan.

Sales Trainingen tijdbesteding

Aan Krachtig Inlevingsvermogen en Krachtig Zakelijk Instinct dient eerst deelgenomen te worden alvorens verkopers aan 1 of meer van de 5 communicatietrainingen deelnemen. De sales communicatietrainingen vergen alleen toepassing on the job. Voorbehoudend de Saleskit Productie wat een salesteam inspanning vergt na en tijdens de training. Ze worden op locatie voor de verkopers van 1 bedrijf georganiseerd. Of via open inschrijvingen.

salestrainingen

Sales trainingen geven

 

 

 

 

 

 

 

 

6 Non-verbale en Verbale Communicatie Impact Salestraining

Probleem
Verbale communicatie op overtuigingskracht is niet meer van deze tijd. Jonge beslissers hebben daar een hekel aan. Je authentiek en dus echt en oprecht gedragen als verkoper en toch je omzetdoelstelling behalen hoe doe je dat?

Oplossing jezelf zijn en de gunfactor handen en voeten geven

Na de trainingen Krachtig Inlevingsvermogen en Krachtig Zakelijk Instinct zijn de accountmanagers qua persoonlijke ontwikkeling meer Wij-gericht geworden. Wat helpt is de gehele klankkast gebruiken en de toonhoogte van de stem te wisselen. En actief leren luisteren waarbij je de potentiële cliënt laat uitspreken. Hiermee bereik je een mate van klantgericht zijn, wat goed uitpakt voor de gunfactor.

salestrainingen

Resultaat van de salestraining

Een perfecte wijze van communiceren rekening houdend met die gunfactor.

7 Schriftelijke Communicatie Impact Salestraining

Probleem
We zien bij assessments van de schriftelijke communicatie te veel clichés zoals “Vertrouwende u hiermee van dienst te zijn geweest” of “Hierbij bevestigen wij de gemaakte afspraak …”. Dit is niet uniek en voelt voor een gesprekspartner niet aan alsof hij of zij belangrijk is voor de accountmanager. De persoonlijke aandacht ontbreekt.

Oplossing standaard schriftelijke communicatie met uitgewerkte varianten met daarin variaties en een structuur

Door eerst voor veel situaties de schriftelijke communicatie samen met het sales management uit te werken en daarna de accountmanagers te trainen, maken we op de verkoopafdeling een verbeterslag met grote impact. Door met meerdere variabelen te werken in een bouwsteen correspondentie systeem in MS Word kan bijvoorbeeld binnen 1 gekozen variant ook nog eens de sfeer worden gekozen van een gesprek. “Hartelijke dank voor het openhartige en constructieve gesprek dat wij samen voerden op …….”.

Door binnen elke situatie de structuur uit te werken met altijd een vervolgactie aan het einde van de email of brief zorgt het sales managent dat accountmanagers altijd het initiatief houden.

Resultaat van de salestraining

Een kwalitatieve uitstraling van de schriftelijke communicatie welke niet als standaard overkomt. Bovendien kan de accountmanager zijn of haar persoonlijke touch eraan blijven geven.

8 Presenteren in Verkoop met impact Salestraining

Probleem

Voor presenteren is meer nodig dan de competentie verbale communicatie. Presenteren is het geven van een commerciële presentatie aan de DMU (decision making unit) of aan een groep prospects op een webinar of seminar. Meer toehoorders zorgen altijd voor een grote spanning en dit kan een verlammende druk veroorzaken.

Oplossing qua verbinden in ontspanning en keuze presentatie vorm
Het probleem bij een presentatie is niet de inhoud. Het gaat niet om wat je verteld. Het gaat erom hoe je de informatie overbrengt en bovendien hoe je zorgdraagt voor interactiviteit met het publiek.

Jouw kracht inzetten bij die presentatie en volgorde

Deze training borduurt verder op de salestrainingen Krachtig Inlevingsvermogen en Krachtig Zakelijk instinct. Wij leren je hoe je in perfecte verbinding komt met het grotere publiek en die aanwezigheid en de vele starende ogen niet als druk ervaart.

Resultaat van de salestraining

Je hebt geleerd weg te blijven van een PowerPoint presentatie omdat deze niet de voor de gunfactor benodigde hartverbinding legt. Het belang van de toehoorders staat centraal en niet jouw boodschap of sales pitch. Je maakt iedereen belangrijk behalve jouzelf!

salestrainingen

9 Sales Pitch en Saleskit Productie Impact Salestraining

Probleem
Accountmanagers hebben meestal over de jaren heen een eigen manier van verkopen ontwikkeld. Het is verstandig om de meest succesvolle accountmanagers binnen het sales team hun verkoopmateriaal in te laten brengen t.b.v. het gehele team.

Sales Kit oplossing aanleiding voor team building

De individuele klik tussen accountmanagers binnen het team bepaalde eerder de mate van informatie-uitwisseling. Nu zal ten behoeve van het succes van het gehele team in het ondersteunen van de klantvraag er veel meer een natuurlijke deling van kennis en ervaring optreden. Wij faciliteren dit proces.

Resultaat van de salestraining

Een kwalitatieve uitstraling van de sales kit waaruit naar gelang de commerciële situatie bij een potentiële of bestaande klant hier een deel uit kan worden gepakt om te presenteren. Een collectieve houding binnen het team om de Sales Kit steeds verder uit te bouwen en te professionaliseren.

10 In New Business Excelleren Impact Salestraining

Probleem
Het beeld vormen van de klantvraag gaat door onze salestrainingen Inlevingsvermogen, Zakelijk Instinct en Klanten Aantrekken op een geheel andere manier dan voorheen. Ten eerste gaat de accountmanager minder denken, ten tweede minder open vragen stellen, en ten derde ook minder validatie vragen afvuren. Dit is allemaal onwennig voor de accountmanager, de salesmanager en het hele verkoopteam.

Oplossing qua out of the box denken bij kwalificeren

Een assessment van de volwassenheid van de verkooporganisatie dient allereerst aan te tonen of het tijd is voor deze carte blanche voor de new business accountmanager. Doordat het bij kwalificeren niet langer om vastomlijnde bestaande producten en diensten gaat, is dit in het begin onwennig. De kaders vanuit het sales managent zijn veranderd en de klantvraag staat veel meer centraal. Door het illustreren met praktijkvoorbeelden op de training versterken we de competentie “met andere ogen kijken.”

salestrainingen

Resultaat van de salestraining

Met bestaande klanten is het lastiger om naar een hoger liggend volwassenheidsniveau te groeien. Bij new business gaat het vaak om met andere ogen te kijken naar de bedrijfsprocessen van een potentiele klant. De pijplijn van de bewuste accountmanager zit dan ook vol met projecten welke een grote klantwaarde vertegenwoordigen voor de toekomst.

Deelname
Voorafgaande aan deze training dienen eerst de salestrainingen voor persoonlijke ontwikkeling gevolgd te worden Inlevingsvermogen, Zakelijk Instinct, Klanten Aantrekken, Doelstellingen Halen en Aanwezig Zijn Zonder Woorden.

Sales Trainingen geven namens Gunfactor impliceert meer dan alleen trainen. We geven advies, begeleiding, sales management trainingen en ook sales funnel optimalisatie door de marketing bij cliënten eerst goed neer te zetten. Verbetering van het gehele verkoopproces.

Van acquisitie tot after sales

Bij het optimaliseren van de sales funnel ga je vanuit Gunfactor Sales trainingen samen met de klant kijken naar de volgende onderdelen:

  • Voorbereiding
  • Acquisitie
  • Verkoopgesprek
  • Offertevoorstel
  • Levering
  • After sales

Neem dus vandaag nog contact met ons op, want door Gunfactor Sales trainingen geven ben je verzekerd dat jouw cliënten het volgende ervaren:

  • Nauwe betrokkenheid
  • Mogelijkheid van advies inwinnen tot 1 jaar na de training
  • een totaalpartner voor sales en marketing
  • ondersteunend tot en met de invoer en resultaten
  • echt oprecht en vertrouwen

Meer weten over Sales trainingen geven?

2020-09-16T16:36:15+02:002 september 2020|Reacties uitgeschakeld voor Sales trainingen geven
Go to Top