Acquisitie mail voorbeeld

Best practices voor telefonische acquisitie mail voorbeeld

Lijstverloop, bij veel marketeers bekend als de vloek voor elke emailmarketingcampagne. Het verwijst naar het aantal abonnees dat in de loop van de tijd zich van jouw emaillijst uitschrijft. En het hoeft echt niet zo eng te zijn als het klinkt, dit omvat zowel harde bounces als mensen die zich afmelden of jouw email als spam bestempelen en jouw als afzender hiermee benadelen. Of het kan ondoorzichtig zijn, verwijzend naar mensen die jouw e-mails om de een of andere reden nooit openen.
Hoe het ook uitpak jouw e-maillijst verslechtert elk jaar met ongeveer 22,5%. Je kan twee dingen doen om dit aan de voorkant te verhelpen: plan regelmatige lijstopruimingen en werk aan best practices voor e-mailacquisitie.
Laten we samen de details van beide bekijken om je te helpen een gezonde, bloeiende e-maillijst te ontwikkelen.
Best practices voor e-mailacquisitie: een gezonde lijst opbouwen
Het uitbreiden van jouw e-maillijst is een geweldige manier om een sterke basis van potentiële klanten te krijgen waarmee je kan communiceren door middel van strategieën voor het genereren van leads.
Hoewel lijsten na verloop van tijd krimpen als gevolg van uitschrijvingen en andere factoren, zijn er veel manieren waarop je een sterke, gezonde lijst kunt bouwen. Dit met behulp van eenvoudige best practices voor e-mailacquisitie, zoals degene die we je hier laten zien.

salestrainingen

Laten we beginnen met het gebruik van content, aangezien contentmarketing in de voorhoede van veel digitale marketingstrategieën staat.
1. Maak een magneet om leads aan te trekken.
Vaak een “free offer” genoemd, waarbij je een whitepaper, e-boek of checklist kan weggeven in ruil voor het e-mailadres van een potentiële klant.
Zorg ervoor dat jouw weggeefartikel waardevol en relevant is. Klanten kiezen niet voor oude inhoud. Idee nodig? Bekijk de intrigerende belofte van deze magneet voor e-boeken:
2. Zorg voor content-upgrades.
Soms zijn gratis aanbiedingen niet de moeite waard voor al jouw bezoekers. Als je echter een goed presterende blogpost hebt, kan je deze verbeteren en aan lezers opnieuw aanbieden als een “inhoudelijk upgrade” alleen na aanmelding via e-mail – en de conversie met 529% verhogen.
3. Bied bonustools voor diepere analyse aan.
Je kan intrigerende enquêtes, analyses of tools aanbieden die speciaal voor jouw publiek zijn ontworpen, zodat ze hun e-mailadres kunnen ruilen voor enig inzicht. Meer lezen over telefonische acquisitie mail voorbeeld koude sales?