Acquisitie mail voorbeeld

Verkooptechniek: 8 acquisitie voorbeeld

Een acquisitieplan om meer nieuwe klanten aan te trekken

 

Een acquisitie voorbeeld betekenis is waarbij er geen sprake is van direct sales en ook niet van direct marketing en ook niet van netwerken met persoonlijke acquisitie. Deze drie marketinginstrumenten zijn van de directe acquisitie categorie. Een indirecte acquisitie synoniem is alle marketing instrumenten behalve deze drie.

 

Eén acquisitie voorbeeld: dit is de bekendste acquisitie-methode. Of dit werkt, hangt af van je product of dienst. Kijk of mensen om je heen bij je kopen op basis van een advertentie. Je kan adverteren in een krant of tijdschrift, maar je kunt ook adverteren op internet, bijvoorbeeld via Google Ads. De kosten van adverteren is vaak hoog. Vraag jezelf van te voren af of het wel winstgevend is.

 

Een acquisitie voorbeeld in een tijdschrift: je kunt beter een artikel in een tijdschrift publiceren. Je staat dan bij voorkeur op een rechter. Met een bijpassend inhoudelijk artikel in hetzelfde tijdschrift of vakblad maat de advertentie veel geloofwaardiger. Alleen als je belangrijk zakelijk nieuws te melden voor potentiele lezers dan is dit mogelijk. De kosten van het interview, de copywriter, de fotograaf en de grafische editor kunnen aardig oplopen.

 

salestrainingen

Nieuwsbrief: je kan ook je eigen “tijdschrift” maken – een nieuwsbrief. Tegenwoordig hoeft dit niet veel geld te kosten. Het kost echter wel heel veel tijd. Als je een e-nieuwsbrief maakt, moet je ook rekening houden met de anti-spam regelgeving. Je kunt ook bloggen om ervoor te zorgen dat mensen je volgen en hiermee je autoriteit opbouwen. Lage kosten en hoge tijdsbesteding dus.

 

Presentatie: je kunt jezelf als spreker voor seminars, lezingen en seminars aanbieden. Organisatoren zoeken vaak interessante sprekers. Zorg ervoor dat je bekend staat als een expert in jouw vakgebied. De kosten zijn zeer laag en de tijdsbesteding is te overzien.

 

Gratis publiciteit met een acquisitie voorbeeld: je organiseert dit zelf door persberichten in te dienen. Deze indirect acquisitie vorm is qua externe kosten gratis. Gebruik deze remedie niet te vaak, want je moet echt nieuwswaarde bieden. De tijdsbesteding is ook te overzien.

 

Internet: zorg ervoor dat je op internet uitstekend te vinden bent. Registreer je bedrijf bij zoveel mogelijk websites: gele pagina’s, startpagina’s, bedrijvengids, enz. Dit verhoogt je organische zoekopdrachten op Google en Bing. Biedt bovendien Google-vriendelijke documenten. De kosten en tijdsbesteding hiervan zijn beiden hoog. En vergt ook continue aandacht.

 

Sociale media: hoe gemakkelijker het voor een potentiële klant is om je op internet te vinden, hoe groter de kans dat een potentiële klant je bedrijf vindt. Sociale media helpt daarbij. Maak je eigen Twitter-, Instagram-, Facebook- of LinkedIn-account en publiceer regelmatig berichten over jouw niche. Nodig mensen uit om je te volgen op Facebook , Twitter, Instagram of LinkedIn. En volg zelf selectief alleen de belangrijkste beïnvloeders.

 

Welk marketinginstrument kiest je als acquisitie voorbeeld?

Stel jezelf de volgende vragen om te bepalen welk instrument of combinatie van instrumenten je wilt gebruiken.

* In hoeverre bepaald de tijdsbesteding de keuze van het marketinginstrument?

* En welke is bepalend als je naar het budget kijkt?

* Wat is de effectiviteit van het geselecteerde marketinginstrument?

* Welk indirect acquisitie instrument past het beste bij jou?

* En als je meerdere kanalen kiest, hoe zou je dan qua tijd en budget keuzes maken?

 

Hoe realiseer je de gekozen methode?

Zodra je alle stappen hebt gezet wordt je acquisitieplan concreet. Dus hoeveel budget besteed je precies aan welke instrument. Registreer wanneer je qua startdatum bent begonnen en registreer ook de einddatum. Hoeveel kwalitatieve leads, uitstaande offertes en gescoorde opdrachten wil je met de indirecte acquisitie realiseren? Wat moet het scoringspercentage zijn? Wanneer werkte het en wanneer niet? Wanneer evalueer je jouw plan?

 

Een snellere en directe manier met een acquisitie voorbeeld van nieuwe klanten werven

Om nieuwe klanten te werven is telefonische acquisitie nog steeds het ultieme marketinginstrument. Het is evenwel een kunst om het op de juiste manier te doen. De klassieke old boys school manier werkt niet meer goed. Op overtuiging verkopen met een script is achterhaald. Bij ons leer je een succesvolle gunfactor verhogen persoonlijke ontwikkeling aanpak welke ook nog eens zeer comfortabel is voor potentiële klanten. We geven Gunfactor Verkoop Training en bieden ook een sales coach om je te ondersteunen bij het kiezen en inrichten van de marketinginstrumenten voor de voorafgaande indirect acquisitie.

 

salestrainingen