Klantwaarde van prospects en klanten verhogen

Klantwaarde verhogen

Verkooptraining » Verkoop training » Klantwaarde verhogen

Klantwaarde betekenis

Klantwaarde is een aanduiding waarbij deze ingezet kan worden voor een stuk bewustzijn verruiming van de binnendienst. Hierdoor kan de klantgerichtheid worden aangestuurd. Voor de verkoopafdeling kan er focus op liggen om de maximale klant waarde KPI te realiseren met een nieuwe propositie. Eerst maar eens meer over de klantwaarde uitleg!

Klantwaarde berekenen KPI

De klantwaarde KPI is de totale meer jaren omzet van een klant.

Klantwaarde analyse

Sales training professioneel verkopen? De klant waarde analyse is een activiteit van het sales management om het CRM systeem op zo een wijze te koppelen aan de financiële administratie dat het direct duidelijk is wat de klant waarde is van een klant. Een realtime koppeling en een automatische classificatie behoort tot de mogelijkheden. Op zo een manier is er een structurele rapportage voorhanden. Denk aan A,B, C, D of E klanten. Waarbij A grote klanten zijn en nog A, AA of AAA kunnen zijn.

Bij veel bedrijven zijn deze cumulatieve omzetgegevens niet beschikbaar via een automatische koppeling. Dan zal het sales management bij het stellen van prioriteiten of het valideren van offertes deze analyse zelf moeten uitvoeren of op gevoel en ervaring blind varen.

Klantwaarde verhogen van klanten

De klant waarde verhogen van bestaande klanten impliceert nieuwe orders scoren. Dit hangt af van de klanttevredenheid. En van de mogelijkheid om de propositie geschikt te maken voor een volgend volwassenheid niveau van de organisatie. Op elke niveau neemt de gemiddelde orderwaarde toe. In deze context valt vaak de Engelse term cross selling. Dit betekent bij 1 en dezelfde klant

Volwassenheid Verkooporganisatie
5 verkooporganisatie volwassenheid niveaus

Klant waarde verhogen van potentiële klanten

In de pijplijn van new business account managers is vaak een diversiteit van projecten en prospects aanwezig. Allemaal nog met klantwaarde zero. Immers er is nog geen order getekend tot op heden. En toch is hier de te verwachten potentiële klant waarde de belangrijkste factor om resources en middelen toe te wijzen aan een verkooptraject. De acquisitiekosten gaan hier altijd voor de baten.

Sales management maakt een keuze o.b.v. de ordergrootte, de kans en deze KPI. Het geeft aan hoe strategisch deze nieuwe klant is.

Samengevat

klantwaarde KPI snel toegankelijk maken
informatie via een balie wil je ook snel hebben de klantwaarde KPI ook

Sales management vindt de KPI belangrijk : klantwaarde ! Lees verder op verkooptraining

Deel met jouw social netwerk onze Gunfactor Boosters

Ontwikkel 5 innerlijke verkoopkrachten. Boost jouw gunfactor​!

Aarzel niet langer om 5  innerlijke verkoopkrachten te ontwikkelen om die top verkoper te zijn vanaf morgen! Uitleg en 5 tips in je inbox

Wij erkennen jouw privacy