Gunfactor » Verkooptraining investering en opbrengsten » Terugverdientijd en hogere conversies door verkoop training  »  Wat is de terugverdientijd definitie voor een verkooptraining?

Is de terugverdientijd niet een belangrijk uitgangspunt? Hoe korter de terugverdientijd des te aantrekkelijker is de investering.

De terugverdientijd is de tijd tussen het tijdstip waarop de investeringsuitgave voor de verkooptraining wordt gedaan en de tijd waarop deze uitgave is terugontvangen door middel van de geaccumuleerde netto inkomende geldstromen.

definitie terugverdientijd

De terugverdientijd is een eenvoudig te berekenen getal. En bovendien niet minder dan een ruwe maatstaf. Ofschoon de vaste kosten voor de verkoopinspanningen en de ondersteunende organisatie toch al gemaakt worden is de verkooptraining een extra investering. Daar staat tegenover dat de omzet na de verkoop training stijgt en wordt betiteld als de extra bruto inkomende geldstroom. Om deze netto te krijgen houden we vervolgens rekening met de reguliere percentuele inkoop kosten en mogelijk ook iets hogere variabel verkoopkosten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een hogere bonus uitbetaling. Lees verder op Terugverdientijd en hogere conversies door verkoop training