Verkooporganisatie Coach

1 Verkooptraining investering en opbrengsten2 Wat is de terugverdientijd definitie voor een verkooptraining?3 Terugverdientijd en hogere conversies door verkoop training4 Verkooptraining terugverdientijd afhankelijk van type verkoop omgeving4.1 1. Ten eerste de orders noteren verkooptraining4.2 2. Ten tweede de programma van eisen inventariseren verkoop training4.3 3. De business uitbouwen op de relatie verkoop training4.4 4. Een nieuw marktsegment betreden verkooptraining4.5 5. Een nieuwe grote klant openbreken verkoop training5 Type business leverancier en de verkooptraining5.1 Complexiteit qua techniek en de verkoop training5.2 Hoge gemiddelde orderwaarde kapitaal goederen en verkooptraining5.3 Financiële risico’s bij het toeleveren of onderhouden van infrastructuren5.4 Lange doorlooptijd qua orderwaarde en verkoop training6 Hoe verdient een gunfactor verkooptraining boost programma zich terug?

Verkooporganisatie Coach is een rol waarbij de adviseur actief de verkooporganisatie ondersteunt bij het groeien naar het volgende volwassenheid niveau.

Dit is een een veelomvattende rol waarbij de organisatie vorm, haar processen en IT systemen eveneens een uitermate belangrijke rol spelen. Onze trainer & coaches zijn ook hierin actief geweest in hun loopbaan.

Verkooporganisatie volwassenheid niveaus

  1. ad hoc, reactief, gesloten, product verkoop, weinig diensten, CRM systeem omdat het moet en niet aangehaakt met organisatie.
  2. proactief, transparanter, product verkoop, meer diensten, matig CRM systeem en afdeling deels aangehaakt.
  3. klantgericht, empathisch, structuur, oplossingen met producten en diensten, goed CRM-systeem, KPI’s en in organisatie aangehaakt.
  4. strategisch, delen projecten kalender door klant, uitstekend CRM systeem en account team per klant.
  5. vervlochten en proces- en IT integratie samen met klant.

De groei van het ene naar het daaropvolgende niveau van de verkooporganisatie versnelt Gunfactor Verkoop Training. Mede door het bewustzijn in de gehele commerciële organisatie te verhogen. De trainingen beperken zich dan niet langer tot de buitendienst verkopers om de gunfactor te verhogen.

De scope wordt breder om sneller die transformatieslag te realiseren. De verkoop binnendienst en de helpdesk worden ook betrokken in ons Gunfactor Boost Programma. Immers het bewustzijn wordt verhoogd waardoor de 5 innerlijke verkoopkrachten ontstaan. Deze innerlijke verkoopkrachten geven ook op de aanliggende afdelingen een positieve klantgerichte uitstraling naast de benodigde empathie. En ze behoren ook tot de verkooporganisatie.

Qua verander management laten we de verschillende afdelingen elkaar meer begrijpen en ook een slogan te formuleren waar de afdeling voor staat.

Volwassenheid Verkooporganisatie

Verkoop organisatie groei tempo

Met behulp van ons Gunfactor Boost Programma waarmee we het bewustzijn in de organisatie verhogen leveren we een versneller qua groei. In de regel zit ego in de weg om een verandering snel te doorlopen. Personen willen hun status of expertise niet loslaten of zijn bang in de nieuwe setting deze te verliezen. Er is hier sprake van afbreken en weer opbouwen van personen en de verkooporganisatie.

Een belangrijke as van verandering binnen de verkooporganisatie is de wijziging van de organisatie structuur van inrichting op product naar inrichting naar marktsegment / klant / large account. Hierdoor is er ook nadruk op het opbouwen van proceskennis en branche kennis bij de doelgroep. Deze domeinkennis managen is uiteindelijk onontbeerlijk bij de niveaus 4 en 5.

Onze trainers hebben jarenlange ervaring bij verander management trajecten. Ook BPR (business proces redesign) en Lean en Mean zijn bekende begrippen. Doel is de KPI’s te verbeteren in de verkooporganisatie.

Deel met jouw social netwerk onze Gunfactor Boosters

 Gunfactor verhogen en hierdoor meer new businesss mogelijkheden zien bij zowel nieuwe als bestaande klanten. En bovendien met de 5 innerlijke verkoopkrachten met minder inspanning meer omzet realiseren.