Sales trainingen geven verschilt per doelgroep.

Sales trainingen geven verschilt per doelgroep. Hierdoor verschillen eisen aan de training ook. Zo zijn er Sales trainingen voor gevorderden en ook sales trainingen voor beginners. Ook verschillen de eisen aan een training voor verkopers met of zonder de gunfactor. Voor de ik-gerichte verkopers met die lage gunfactor bieden wij 5 gunfactor sales trainingen aan. Deze zijn gericht op een extreem snelle persoonlijke ontwikkeling om samenwerken met de klant en de interne organisatie met draagvlak en in verbinding mogelijk te maken. Voor verkopers met reeds over die hoge gunfactor en de wij-gerichtheid beschikken bieden wij 5 gunfactor communicatietrainingen aan. Het karakter van deze communicatietrainingen is zeer praktisch en gericht op jouw business.

salestrainingen

Ook verschillen de eisen aan een training afhankelijk qua samenstelling van de deelnemers. Een open sales training voor deelnemers van meer bedrijven en een maatwerk training voor deelnemers van slechts één opdrachtgever. Ook qua locatie kan de salestraining verschillen. Op kantoor van de opdrachtgever – heeft niet onze voorkeur wat ons betreft – of op een conferentieoord als dan niet in Nederland. Voordeel van dit laatste is er helemaal uit te zijn weg van de operatie. Gunfactor Consultancy geeft je een praktisch en gericht op jouw business met alle eisen aan een training en vergroot je Commerciële Slagkracht voor verkopers met een open en maatwerk gerichte Sales trainingen geven in Nederland.

Daarnaast is het voor de eisen aan een training ook nog eens van belang welke afdeling binnen de commerciële organisatie getraind dient te worden. Met name deze differentiatie bespreken we hieronder verder in detail. Uiteindelijk is dit voor een opdrachtgever ook een deel van het maatwerk. Meestal willen cliënten na het primair trainen van de sales afdeling ook een aanleunende commerciële functies trainen.

Wat is het verschil in eisen aan training voor sales en telesales?

Telesales is een onderdeel van sales waar het gaat om het verkrijgen van gekwalificeerde leads via de telefoon. Het is één van de oudste manieren van marketing. Het doel van telesales is het genereren van leads. Als het marketingteam actief is met nieuwe klanten werven, is er een database van potentiele klanten met telefooncontacten nodig.
De telesales-agent belt een potentiële klant en vertelt hem meer over een product in een poging hiervoor interesse te wekken.

Telemarketeers hebben vaak een script dat ze volgen wanneer ze contact opnemen met potentiele klanten. Ze stellen enkele vragen om de behoefte aan het product of de dienst te peilen. Telesales is van oudsher effectief geweest. De telemarketeer moest tot voor kort volhardend en overtuigend zijn om de verkooporder daadwerkelijk te noteren.

Telesales helpt de kosten te verlagen die gepaard gaan met de fysieke interactie van de salesafdeling met klanten. Telesales kan een bedrijf helpen vervolgorders op een goedkope manier binnen te halen. Telesales wordt echter ingehaald door moderne klantrelatiesoftware zoals online CRM-systemen met online verkoopfunnels.

salestrainingen

Het grootste probleem bij telesales is niet te opdringerig te zijn of te bellen tijdens ongepaste tijden. De kwaliteit van leads kan ook te wensen overlaten, vooral als de klantendatabase al lange tijd niet is bijgewerkt. In sommige dienstensectoren heeft e-mailmarketing in de loop der jaren de telesales vervangen.

De eisen aan de training voor telesales liggen met name op het terrein van de gunfactor verhogen en vervolgens in verbinding de communicatie met die hogere gunfactor optimaal te benutten. Na de openingszin direct het product of de dienst verkopen wordt afgeleerd.

Wat is het verschil in eisen aan training voor verkoop en klantenservice?

Ze kunnen allebei resulteren in zowel nieuwe verkopen als herhaalde verkopen. Beide kunnen verwijzende klanten aantrekken via mond-tot-mondreclame. Maar ze hebben iets andere doelstellingen.

Bij verkoop gaat het over inkomsten, commissies en een sterke bedrijfsbalans.
Bij klantenservice gaat het over het voorkomen van voortdurende problemen bij de klant, het beantwoorden van gedetailleerde vragen, de begeleiding bij de invoering de, de upsells of cross selling realiseren, enthousiasme voor het product- en dienstenaanbod uitstralen en het opbouwen van een sterkere merkwaarde.

Het bedrijf heeft beide functies nodig om te voorkomen dat de belofte die de klant koopt, wordt geschonden. Beiden gebruiken hetzelfde klantenbestand en hun commerciële klantvaardigheden. Geen enkel bedrijf kan lang overleven zonder dan beide effectief zijn.

Voor de eisen aan een training bij deze twee afdelingen zijn er uiteraard verschillen. Zo heeft een klantenservice team een hoog incasseringsvermogen nodig om ontevreden klanten op een correcte wijze te woord te staan. De klant heeft hierbij commercieel gezien altijd gelijk. De competentie veerbaarheid staat hier centraal.

salestrainingen

Is er een verschil aan eisen aan een training voor telesales en klantenservice?

Weet je niet zeker over wat voor een contactcentrum het bedrijf beschikt? Al dan niet uitbesteed aan een extern bedrijf. Een gemakkelijke manier om het verschil te onthouden is
Telesales is uitgaand en Klantenservice = Inkomend.
Afgezien van het type oproep, maakt het doel van de oproep ook onderscheid tussen beide. Telesales streeft ernaar leads om te zetten in verkoop, terwijl klantenservice een meer uitgebreide rol heeft. De reikwijdte van wat klantenservice doet, varieert van het geven van informatie aan een klant over een product of bedrijf, het opnemen van bestellingen voor upselling en cross selling, het verzorgen van demo’s, het verzamelen van testimonials en het ontvangen van klachten. Bij dit laatste geldt in feite het helpen van klanten met problemen of zorgen die ze hebben met de service of het product van een bedrijf.
Telesales-teams en klantenserviceteams hebben dus verschillende taken en behoeften en hebben daarom ook verschillende IT-systemen nodig. Telesales-teams houden meer van apps voor leadbeheer, terwijl de klantenservice vaker gebruikmaakt van helpdesksoftware.
Er kunnen veel verschillen zijn, maar zowel de telefonische verkoop als de klantenservice zullen profiteren van de integratie van computertelefonie of CTI.

Voor de eisen aan een gunfactor sales training zijn de verschillen klein. Het gaat immers om gunfactor verhogen en ligt meer in de sfeer van persoonlijke ontwikkeling. Afhankelijk van de reikwijdte van de klantenservice is voor de 5 aanvullende communicatietrainingen het verschil klein of groot. Gunfactor Consultancy geeft je een praktisch en gericht op jouw business met alle eisen aan een training en vergroot je Commerciële Slagkracht voor verkopers met een open en maatwerk gerichte Sales trainingen geven in Nederland.

Sales trainingen geven en de eisen aan een training

Voor verkopers op de sales, telesales of customer service afdeling zijn de eisen aan een training met commerciële doelstellingen dus verschillend. Hiertoe ontvangen wij bij voorkeur een consultancy opdracht om een assessment te doen van elke commerciële medewerker in de drie bedrijfsfuncties. Sales trainingen geven aan deze 3 afdelingen verschilt wel qua onze 5 gunfactor communicatietrainingen. Hier is dus sprake van maatwerk. En nauwelijks voor de 5 gunfactor verhogen salestrainingen. Dit pakket aan 10 sales trainingen geven vergroot je commerciële slagkracht. Bovendien maakt dit het veel gevarieerder en uitdagender tijdens sales trainingen geven.