Probleem
Voor presenteren is meer nodig dan de competentie verbale communicatie. Presenteren is het geven van een commerciële presentatie aan de DMU (decision making unit) of aan een groep prospects op een webinar of seminar. Door de grotere groep wordt er meer verwacht van een accountmanager in zo een situatie. Meer toehoorders zorgen altijd voor een grote spanning en dit kan een verlammende druk veroorzaken. En hoe verbind je met alle aanwezigen? Hoe reageer je procesmatig op laatkomers en personen welke eerder vertrekken? Hoe manage je de verwachtingen van de aanwezigen? Hoe pas je jouw presentatie flexibel aan om voor toehoorders een belang of verzoek te behartigen?
Resultaat van de sales training
Je hebt geleerd weg te blijven van een PowerPoint presentatie omdat deze niet de voor de gunfactor benodigde hartverbinding legt. Je weet ook je professioneel flipover presentaties geeft en ook deze elektronisch nastuurt. Je weet hoe je contact maakt met het publiek en hoe je deze betrokken houdt. Het belang van de toehoorders staat centraal en niet jouw boodschap of sales pitch.