Probleem zakelijk instinct
Zakelijk instinct is een competentie waarvan veel sales managers denken dat je dit hebt of niet. Niets is minder waar. Je kan dit voor het gehele sales team ontwikkelen. In het verkoop team zullen op dit moment slechts enkele top verkopers met dit zakelijke instinct zijn. Hierdoor blijven conversie rates bij zowel nieuwe als bestaande klanten van het gehele team achter. Dit is niet echt nodig.
Sales training met reguliere verkooptechnieken en mentale gedragsverandering werkt niet. De nieuwe generatie beslissers gunnen opdrachten aan account managers welke echt en oprecht zijn. Een trukendoos opentrekken is niet verstandig.
Resultaat van Mega Zakelijk Instinct salestraining
Een mega krachtig zakelijk instinct en bovendien met die hoge gunfactor. Zodra een prospect door heeft dat je snel tot de essentie komt, denkt hij of zij aan een lange zakelijke relatie. Dit scheelt veel energie voor de opdrachtgever. Het scheelt heel veel open verkoop vragen en validatie vragen stellen aan de contactpersoon.
Sneller tot samenwerking met klant komen. Beter de essentie vatten door de spijker op zijn kop te slaan. Aanvoelen van de gesprekspartner een presentatie op maat leveren. Zodra je goed getraind bent kan je zijn of haar gedachten lezen qua het tijdstip voor het maken van een afspraak. Dit gaat de samenwerking met de klant op een steeds hoger niveau van de volwassenheid van de verkooporganisatie ondersteunen.