Warme acquisitie

Warme acquisitie

Bij de warme acquisitie worden diensten of producten actief aangeboden aan bekende relaties en bestaande klanten. Omdat je als verkoper de klant of relatie kent, weet je waar zijn of haar voorkeuren naar uitgaan. Bij de bestaande klanten en bekende relaties heb je een hogere gunfactor. Dit betekent dat ongevraagd aankloppen door verkopers bij deze vorm van acquisitie meer kans heeft als bij koude acquisitie.

Telemarketing

Telemarketing is het op de markt brengen van diensten en of producten via de telefoon en is een bekend marketinginstrument. Het werk wordt gedaan door telefoon-verkopers, telefoon-marketeers of een gespecialiseerd telemarketing bedrijf ook wel agency genoemd in het Engels. Bij telemarketing is er onderscheid te maken tussen externe telefonische marketing. In het Engels outbound telemarketing genoemd (ook wel cold calling genoemd). Daarentegen is inbound telemarketing het op een correcte wijze afhandelen van informatie aanvragen met een duidelijk koop signaal. Via voice response en email robots worden de aanvragen herkent en extern uitbesteed. 

Veel bedrijven kiezen ervoor om hun telefonische marketingactiviteiten uit te besteden aan gespecialiseerde callcenterbureaus.

warme acquisitie call center
warme acquisite callcenter?

Callcenter

Het callcenter is een extern bureau of een interne afdeling gespecialiseerd in telefoondiensten. Deze diensten omvatten een complete klantenservice of een email antwoordservice. En bovendien telemarketing dienst voor de telefonische benadering van potentiële klanten met een speciale aanbieding.

Grote organisaties hebben soms hun eigen callcenter, maar vaak worden dit soort taken uitbesteed aan gespecialiseerde bedrijven. In beide gevallen zijn er speciale ruimtes ingericht om grote aantallen callcentermedewerkers van een werkplek te voorzien.

Een vacature bij een callcenter is een populaire job voor jonge studenten. Doordat dit zeer flexibele werktijden biedt en doorgaans door anderen de telefonische acquisitie als onaantrekkelijk werk wordt beschouwd. Vaak worden extra bonussen toegekend voor succesvolle verkoop van producten en diensten en voor het behouden van klanten.

De buitendienst verkopers met die gunfactor in een intern call center zetten, kan veel meer vruchten afwerpen bij warme acquisitie !

 Gunfactor verhogen en hierdoor meer new businesss mogelijkheden zien bij zowel nieuwe als bestaande klanten. En bovendien met de 5 innerlijke verkoopkrachten met minder inspanning meer omzet realiseren.