Tips voor de aanwezigheid van acquisitie

Verkooptraining » Acquisitie » Tips voor de aanwezigheid van acquisitie

Tips voor de aanwezigheid van acquisitie binnen uw onderneming of organisatie

  • Kies voor een uitgekiende dienstverlening qua positionering.
  • Bespreek maandelijks met het verkoopteam de Win/Lost acquisitie initiatieven
  • Vergroot door 5 tweedaagse trainingen acquisitievaardigheden op de gunfactor
  • Geef beginners een opleiding door meelopen met gevorderden in het acquisitieproces
  • Geef een pluim zodra verkopers mogelijkheden bij potentiële klanten op eigen initiatief identificeren
keuze marketing instrument acquisitie
keuze marketing instrument acquisitie

Vier acquisitiestrategieën en hun effectiviteit

De vier belangrijkste manieren om te acquireren. Wat doe je bijvoorbeeld met relatiebeheer naast bestaande klanten? Hoe belangrijk zijn de bedrijfsontwikkeling qua volwassenheid en innovatie voor je? Of is het vooral een probleem voor jouw bedrijf om nieuwe klanten te blijven werven? Het luistert altijd heel nauw om voor een ​​specifieke acquisitiestrategie te kiezen. Denk er goed over na.

Acquisitiestrategieën en hun effectiviteit

Er is een natuurlijke groei van de ene strategie naar de andere. Het vaststellen van de doelgroep en om van daaruit nieuwe relaties te benaderen neemt altijd een belangrijke plek in. De warme acquisitie. Marketingcommunicatie voor de acquisitie door verkopers uit is daarbij cruciaal. Meestal gaat dit mis en horen we radiocommercials. Dit terwijl de doelgroep bekend is, zet het bedrijf een typisch broadcasting marketinginstrument in. Vervolgens worden er weer “old boys” verkooptechnieken in gezet bij sales op de overtuiging. Drie aandachtspunten ten eerste narrow casting inzetten in b2b acquisitie d.m.v. een adressenbestand en CRM-systeem. Ten tweede koude acquisitie hiermee voorkomen. Ten derde ontwikkel de 5 innerlijke verkoopkrachten welke de gunfactor verhogen. Vermijd de verkoop op overtuiging.

Acquisitiestrategie

De hierboven besproken inzichten, ideeën en suggesties zijn veel te veel om allemaal in 1 keer te implementeren. Concentreer je op wat nu mogelijk is. En kies voor acties met samenhang, zodat gekozen acties elkaar versterken. Op de website vindt u enkele bijdragen die dit mogelijk maken. Zeker als je vanuit een bedrijf van welke omvang dan ook werkt, moet je samen een duidelijke strategie bedenken. Als je de voorkeur geeft aan focus en coherentie, ‘Laat persoonlijke acties dan  floreren!’ Behoud de creativiteit in de marketing en verkooporganisatie.

Deel met jouw social netwerk onze Gunfactor Boosters
Verwante Berichten
No related posts for this content

Ontwikkel 5 innerlijke verkoopkrachten. Boost jouw gunfactor​!

Aarzel niet langer om 5  innerlijke verkoopkrachten te ontwikkelen om die top verkoper te zijn vanaf morgen! Uitleg en 5 tips in je inbox

Wij erkennen jouw privacy