Acquisitiegesprekken en de valkuil van de bonus

Acquisitie » Acquisitiekosten » Acquisitiegesprekken en de valkuil van de bonus

Acquisitiegesprekken kan je na het volgen van een cursus welke in gaat op verkoop technieken prima uitvoeren. Veelal leer je open vragen en validatie vragen te stellen. Bovendien leer je goed te luisteren en vervolgens zelf minder aan het woord te zijn.

Het niet ontmoeten van de klant

Tijdens acquisitiegesprekken is er een druk aanwezig op jou door:

  • ten eerste de hoogte van de jaarlijkse verkoopdoelstelling (target)
  • ten tweede de prestaties van jou in het jaar gezien (year to date performance)
  • en als laatste jouw ambitieniveau om een extra bonus in de wacht te slepen (over performance)
acquisitiegesprekken en ontmoeten
acquisitiegesprekken met ont-moeten

Dit betekent dat je de klant niet echt kan ontmoeten. Doordat jij vanuit je zelf of vanuit je sales manager tijdens acquisitiegesprekken te veel moet. Samengevat je dient dus zelf te ontmoeten of beter gezegd te ont-moeten.

Jouw contact persoon voelt dit en merkt dat je voor een eigenbelang belt of op bezoek bij hem of haar bent. De acquisitie gunfactor wordt hierdoor negatief beïnvloed.

Telefonistes zijn vaak geinstrueerd om verkopers niet door te verbinden. Jouw eigenbelang staat te veel op de voorgrond ondanks mooie verkooptechnieken. Desalniettemin zijn jouw open vragen en validatie vragen tijdens acquisitiegesprekken teveel gericht op eigenbelang. Ze camoufleren enigszins jouw eigen belang. Echter de jongere generatie contact personen bij prospects en klanten hebben een hoger bewustzijn en hebben dit feilloos door. Je sluit daar met jouw houding niet op aan.

Te veel vuur energie is boemarang

Jouw prestaties en bonus zijn vaak gekoppeld aan het besteden van het inkomen voor specifieke doeleinden. Het kan zijn dat je hier al te veel aan gehecht bent. Dit sterke verlangen betreft vuur energie. Dit is gekoppeld aan jouw navel centrum. Als gevolg hiervan kan dit centrum in disharmonie zijn, hetgeen zich vertaalt in dominantie tijdens acquisitiegesprekken. Op dat moment werkt je energie als een boemerang. Overeenkomstig krijg je juist niet wat je wilt. Jouw gunfactor daalt door dit sterke verlangen zeer sterk.

Acquisitiegesprekken voeren los van het resultaat

Het onthechten van de wereld waarin we leven is geen eenvoudige stap. Je leaseauto, laptop en mobiele telefoon heb je al. Desondanks wil je meer. Dit is vaak gekoppeld aan zeker mate van een laag zelfbeeld. Vervolgens wil je deze oppoetsen met uiterlijkheden.

Schrijf je in voor onze Open Acquisitie Gunfactor Training waar de acquisitiegesprekken en jouw houding in een ander daglicht zetten!

Deel met jouw social netwerk onze Gunfactor Boosters

 Gunfactor verhogen en hierdoor meer new businesss mogelijkheden zien bij zowel nieuwe als bestaande klanten. En bovendien met de 5 innerlijke verkoopkrachten met minder inspanning meer omzet realiseren.