Acquireren betekenis en tips

Wat betekent acquireren?

Acquisitie » Acquisitiekosten » Acquireren betekenis of acquisitie plegen en acquireren tips

Acquireren of acquisitie plegen betekent:

1) Aanschaffen 2) Aanwerven 3) In bezit krijgen 4) Verkregen 5) Verkrijgen 6) Werven. Vanuit het puzzelwoorden boek. Dit is in de B2B zakelijke dienstverlening het acquireren synoniem voor overname van bedrijven. Waarbij niet gekozen wordt voor autonome groei. Acquireren van nieuwe klanten wordt door de aankoop van het bedrijf met bestaande klanten gerealiseerd !

acquireren nieuwe klanten door verkoper
acquireren van nieuwe klanten
door verkoper

Acquireren betekenis voor verkoop

Acquisitie betekent contact maken met potentiële klanten en of beter contact maken met bestaande klanten. Acquireren hangt nauw samen met relatiebeheer, marketing en verkoop. Succesvolle acquisitie is een voorwaarde voor het voortbestaan ​​van bedrijven en het baanbehoud voor sales professionals. Veel verkopers hebben angst voor acquireren. De zogenaamde acquisitie-angst. Acquireren van nieuwe klanten is nodig en bovendien dient die angst overwonnen te worden. Wat is de betekenis van acquisitie?

Acquireren tips : de volgorde omdraaien

Waarom bestaat het bedrijf Gunfactor Verkoop Training?

Hoe is onze aanpak anders?

En wat biedt het bedrijf aan qua concrete producten of diensten?

De omgekeerde volgorde waarbij meestal slechts alleen “het wat” de producten of diensten worden genoemd is niet handig. Dit is wat de meeste bedrijven nog steeds doen.

Als Gunfactor Verkoop Trainingen dit ook zou doen bieden we hier direct onze 5 verkooptrainingen aan. En we vertellen direct wat ze kosten en verwijzen naar de agenda om direct in te schrijven. Want we zijn er zo van overtuigd dat onze innerlijke verkoopkracht trainingen de allerbeste trainingen voor alle verkoopteams zijn.

We vergeten dan contact te maken met het gevoel bij de aankoopbeslissing van gesprekspartners en op dit moment met jou als lezer.

Acquisitie acquireren en de veelgemaakte fout

We gaan er te snel vanuit dat ieder bedrijf direct begrijpt waarom we dit type trainingen nu aanbieden bij het acquireren van nieuwe klanten.

De stap om de urgentie van het gunfactor verhogen bij verkopers hebben we dan overgeslagen.

We veronderstellen dat dat alle DMU beslissers al overtuigd zijn. En bovendien direct willen inschrijven voor ons trainingsprogramma. Zonder een persoonlijk gesprek en een assessment uit te voeren van de volwassenheid van de verkooporganisatie. En bovendien zonder een assessment van de gunfactor bij elke individuele verkoper binnen het verkoopteam. Er kunnen top verkopers met een extreem hoge gunfactor bijzitten welke in de markt schaars zijn. Dit zou een grove fout zijn bij acquireren !

En ook zonder het noemen van bestaande clienten welke deze trainingen eerder hebben gevolgd. Zie een voorbeeld bij de bio van de eerste verkooptraining Krachtig Inlevingsvermogen waar dit bij vermeld staat.

niet direct oplossingen gooien bij acquisitie plegen
niet direct de oplossing tonen bij acquisitie plegen

We zijn dan veel te snel oplossingen naar klanten aan het gooien. We laten de appeltaarten zien en gaan er vanuit dat iedereen deze lekker vindt en bovendien de geur al kan ruiken zoals ze net uit de oven komen. Zonder te valideren of de gesprekspartner en of lezer gelooft in de noodzaak en urgentie om de innerlijke verkoopkracht van account managers te verhogen. En zonder te valideren of het vertrouwen afdoende is om die belangrijke stap voor het bedrijf te zetten.

En niet langer voor verkooptraining te kiezen welke slechts 20% invloed hebben op het gegund krijgen van de opdracht. Wil het bedrijf en de gehele DMU samen met Gunfactor Verkooptraining voor de focus op de 80% gaan bij acquireren?

1 Vertrouwen door afspraken na komen 2 door aanbevelingen van klanten

Acquireren tips. Vertrouwen is de hoeksteen van acquireren. Een goed vertrouwen is een cruciale succesfactor. Des te meer reden om verkooptrucs te vermijden. Waarom doen zo velen dit nog steeds? Omdat verkopers onnodig lijden onder verkoopdruk. De druk om iets te moeten verkopen van de baas en of om de bonus. Dit gaat om prestatiedrang om imago hoog te houden en op uiterlijkheden. In tegenstelling tot onze innerlijke verkoopkracht persoonlijke ontwikkeling.

Vertrouwen is ten eerste gebaseerd op de ervaring van gesprekspartners ten aan zien van het waarmaken van beloftes en afspraken. Ten tweede op de bewezen resultaten en goede reputatie van het bedrijf bij bestaande klanten. Als een bedrijf projecten goed uitvoert, creëer je tevreden klanten. En als ze heel enthousiast zijn, bevelen contactpersonen je zelfs binnen en buiten de klantorganisatie aan. Ten derde is voor het vertrouwen de gunfactor van de verkoper cruciaal.

De cruciale Gunfactor bij verkoop

Scoor niet op de traditionele manier! Veel tips en trainingen voor acquisitie plegen zijn gebaseerd op traditionele verkooptrainingen. Een ‘old boys school’ met een snel verkoopgesprek met ‘Close the Business’ zijn verkeerde verkoopstappen bij de nieuwe generatie beslissers. Een stap linea recta op weg naar buiten bij steeds meer bedrijven. Het is bekend dat je geen projecten binnenhaalt met ‘harde’ verkooptechnieken. Dat is een nieuwe acquireren betekenis. Deze ‘verkooptechnieken’ werken niet bij B2B acquireren !

 Gunfactor verhogen en hierdoor meer new businesss mogelijkheden zien bij zowel nieuwe als bestaande klanten. En bovendien met de 5 innerlijke verkoopkrachten met minder inspanning meer omzet realiseren.