Directe acquisitie plegen vraagt om een doordacht marketing stappenplan vooraf. Een koude directe acquisitie heeft niet de voorkeur. In theorie wordt er vaak gesproken over warme acquisitie indien vooraf de naamsbekendheid bij potentiële klanten wordt verhoogd met marketingcampagnes. De betekenissen van acquisitie zijn verkoop door autonome groei of omzetgroei door de overname van een bedrijf. In dit artikel focussen wij op de directe acquisitie in de zin van verkoop of acquisitie plegen!

Wat is het verschil tussen directe acquisitie op individuele basis en met een team?

Het is niet genoeg om een ​​sterk product te ontwerpen en te produceren. Ondernemers moeten ook manieren vinden om met hun klanten om te gaan en te verkopen. Als het om verkopen gaat, verkopen bedrijven hun producten en diensten op twee manieren. Ten eerste gebruiken ze het directe acquisitie of directe verkoopmodel. Hierbij verkoopt het interne verkoopteam van een bedrijf rechtstreeks aan klanten. Als alternatief marketinginstrument gebruiken ze een extern kanaal of indirect verkoopmodel. In dit geval voert een externe partij of wederverkoper het verkoopproces uit. Het verkoopmodel dat je kiest, kan de komende jaren een diepgaand effect hebben op het succes van een bedrijf.

directe acquisitie

directe acquisitie

Voordelen van directe acquisitie

Het gebruik van een direct sales-model biedt tal van voordelen voor bedrijven. Een bedrijf dat de verkoop van goederen en diensten intern beheert, houdt zich bezig met directe acquisitie of verkoop. Als gevolg hiervan communiceren de mensen die de producten maken regelmatig met degenen die ze ook kopen. Directe verkoop biedt bedrijven niet alleen waardevolle informatie over hun klantenbestand, maar stelt bedrijven ook in staat problemen eerder op te sporen en te identificeren. In een vroeg stadium is in theorie wijzigingen aanbrengen minder kostbaar.

Wijzigingen aanbrengen in je verkoopproces is ook eenvoudiger onder een direct sales-model. Omdat alle verkopen intern worden afgehandeld, is het voor bedrijven gemakkelijker om ontwikkelingen en updates te communiceren aan het sales team. Aan de andere kant moeten bedrijven met een indirect verkoopmodel stappen ondernemen om externe leveranciers op de hoogte te houden van veranderingen wanneer deze zich voordoen.

Bovendien betekent directe acquisitie plegen dat alle opbrengsten qua marge uit de verkoop terug naar de balans van het bedrijf gaan en niet te hoeven verdeeld tussen het bedrijf en externe partners of distributeurs. Het is echter belangrijk op te merken dat de kosten voor het inhuren en trainen van een intern verkoopteam aanzienlijk kunnen zijn. Wij geven een set van 10 sales trainingen waaronder training koude acquisitie. Naarmate een bedrijf groeit door zijn service uit te breiden naar nieuwe steden en landen, kan het overschakelen naar een indirect sales-model een noodzaak worden.

Voordelen van het inzetten van indirecte acquisitie met partners

Hoewel directe verkoop meer controle over het verkoopproces en meer klanten interactie biedt, willen bedrijven zich misschien liever op andere delen van het bedrijf concentreren. Met zoveel inspanningen voor directe acquisitie, kan het personeel minder energie besteden aan de operatie en de productontwikkeling. Aan de andere kant neemt het indirecte sales-model de last van het directe verkoop sales team af. In theorie meestal alleen voor het internationale gedeelte.

Bovendien stellen indirecte acquisitie bedrijven zich in staat de product- en servicelijnen gemakkelijker uit te breiden. Omdat de verkoper of wederverkoper het verkoopproces afhandelt, hoeft het bedrijf zich geen zorgen te maken over het opbouwen of trainen van een intern verkoopteam om nieuwe klanten te benaderen. In plaats daarvan kan het bedrijf zijn aandacht richten op een stappenplan om de kwaliteit van de producten en of diensten en op de groei van de netto-inkomsten.

Wat zijn enkele goede manieren om een ​​bedrijf met directe verkoop aan te sturen?

Het runnen van een bedrijf met directe verkoop is hetzelfde als het runnen van een nieuw bedrijf. Je moet het product en of dienst en jouw doelmarkt goed kennen. Je moet een zelf-motivator zijn en profiteren van alle middelen die het bedrijf biedt. Volg anderen die een goed bedrijf hebben opgebouwd om van hem of haar tips te ontvangen. Maak hun marketingstrategie jezelf eigen.

De termen brand image of merkbeeld zijn belangrijk. Het is niet een kwestie van jouw bedrijf vertegenwoordigen. Dat is het NIET! Het merk dat ben JIJ. Dus wat je ook doet, wees authentiek, probeer niet iemand te zijn die je niet bent. Productdemo’s en referenties zijn ook een must als het gaat om directe acquisitie. Zorg ervoor dat je gebruikmaakt van sociale mediaplatforms om jezelf op de markt te brengen. Belangrijke tips heb vooral plezier en toon authentieke passie diep vanuit je innerlijke drijfveren. Dat komt de gunfactor tot zijn recht bij directe acquisitie!